چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

راهنماي كامل خريد فرش با نكاتي كه بايد بدانيد

به برترين مرجع تخصصي فرشهاي ايران خوش آمديد.

راهنماي كامل خريد فرش با نكاتي كه بايد بدانيد

۶۷ بازديد

فرش و قاليچه نقش اساسي در خانه ما ايرانيان دارد. اما انتخاب فرش مناسب به رنگ و طرح آن محدود نمي شود و رازهايي در مورد نوع فرش وجود دارد كه بايد بدانيد. با دانستن نكاتي كه در ادامه اين قسمت از نمناك ارائه مي كنيم، ديگر فريب زبان بازي فروشندگان را نخوريد و در نهايت با وجود تنوع زياد، طرح و طرح فرش هاي موجود در بازار، سردرگم نشويد.

سه دليل براي نه گفتن به خريد فرش هاي رنگي ارزان

1. يكي از فرش هايي كه در بين فرش هاي ديگر طرفداران زيادي دارد، فرش گل برجسته است كه داراي تنوع طرح و رنگ و قيمت مناسبي است. اين فرش ها براي دفتر كار مناسب هستند.

كيفيت اين فرش ها پايين است و طرح برجسته روي اين فرش ها تا اولين شستشو ماندگار است. خريد اين نوع فرش براي اتاق كودك مناسب نيست زيرا نظافت آن سخت است و راه رفتن و نشستن روي آن كودك را آزار مي دهد.

براي اتاق كودك بهتر است فرش هايي با طرح هاي ساده خريداري كنيد كه به راحتي تميز شوند. فرش هاي برجسته در هنگام پوشيدن، مسطح مي شوند و به دليل اينكه سطوح توخالي آن ها بيش از حد بيرون زده است، نازك تر شده و حالت اوليه خود را از دست مي دهند.

2. قاليچه هاي تزييني يا قاليچه هاي گره دار براي دكور مناسب هستند و در صورت استفاده براي منزل چون تار و پود آنها از نخ هاي ضخيم و باريك است در هنگام راه رفتن سريع كنده مي شوند و جارو زدن آنها بسيار سخت است. .

در صورت استفاده از اين نوع فرش در منزل، بقاياي مواد غذايي و خرده هاي آن خيلي سريع در تار و پود فرش ته نشين مي شود و نظافت آنها كار آساني نخواهد بود.

3. فرش هاي رنگي طرح دار معمولا از تركيبات نامرغوب ساخته مي شوند و وزن بسيار سنگيني دارند. اين فرش ها براي اتاق خواب طراحي شده اند اما استفاده از آن ها براي اتاق خواب مناسب نيست و مي تواند براي كودكان حساسيت زا باشد.

تفاوت فرش ماشيني و دستباف; چيزهايي غير از قيمت 

فرش ماشيني و فرش دستباف از نظر قيمت بسيار متفاوت هستند. اگر كودك خردسال يا سالمند در خانه داريد، بهتر است قبل از خريد فرش به نوع نخ و الياف به كار رفته در بافت فرش توجه كنيد، زيرا گاهي اوقات باعث ايجاد مشكل مي شود.

اگر كودك خردسال يا مسن در خانه داريد، بايد فرشي بخريد كه از بروز مشكل براي آنها جلوگيري كند. يكي از مشكلاتي كه ممكن است براي سالمندان يا كودكان پيش بيايد، خطر شكستگي دست و پا در اثر ليز خوردن روي فرش است.

نخ فرش دستباف ابريشم و پشم و نخ فرش ماشيني پلي پروپيلن و نايلون است. بنابراين فرش ماشيني به راحتي روي سنگ و سراميك مي لغزد اما فرش دستباف به دليل نوع نخ و وزن اين مشكل را ندارد.

الياف مصنوعي مورد استفاده در فرش بافي ممكن است باعث ايجاد حساسيت در پاهاي شما و ساير اعضاي خانواده شود. براي جلوگيري از اين مشكل، بهتر است فرش دستبافت خريداري كنيد. همچنين اگر سابقه آسم و آلرژي داريد از خريد فرش هاي تزييني و فانتزي خودداري كنيد زيرا ذرات گرد و غبار به راحتي در اين نوع فرش ها گير كرده و باعث ايجاد حساسيت مي شود.

درصد فرش هاي نايلوني زياد است و به راحتي ساير ناخالصي ها را از مو جذب مي كند اما فرش دستباف مو و كثيفي را جذب نمي كند و خانه را آلوده نمي كند.

اگر پول كافي براي خريد فرش دستباف نداريد، فرش ماشيني را بخريد كه تراكم بالايي داشته باشد و تعداد گره و استحكام بيشتري هم داشته باشد، زيرا اين ويژگي در فرش باعث تجمع كمتر گرد و غبار و آلودگي در آنها مي شود.

موضوع مهم پايداري؛ رازهايي در مورد مواد فرش

يكي از ايرادات فرش اين است كه گرد و غبار را خيلي سريع جذب مي كند و با كوچكترين حركتي آن را در فضا پخش مي كند. براي جلوگيري از اين مشكل مي توانيد فرش هايي را انتخاب كنيد كه در بافت آنها الفين وجود دارد. اين نوع فرش ها سريع تميز مي شوند و در برابر رطوبت مقاوم هستند اما با گذشت زمان حالت اوليه خود را از دست مي دهند و كشيده مي شوند.

فرش هاي نايلوني نسبت به ساير فرش هاي ارزان قيمت دوام بيشتري دارند و در برابر تغيير شكل بسيار مقاوم هستند.

فرش را بر اساس رنگ و مد انتخاب كنيد

مردم طبق سليقه خود فرش را انتخاب مي كنند اما علاوه بر سليقه، مد نيز در خريد فرش دخيل است. تا همين اواخر اكثر مردم فرش هايي را انتخاب مي كردند كه رنگ روشن داشتند، اما به تدريج با آمدن فرش هاي گردويي يا قهوه اي سوخته اين گرايش به سمت آنها كشيده شد.

الان هم رنگ آبي و دودي بيشترين رنگ خريدار را دارد و در بورس وجود دارد، مخصوصا مدل هايي كه دور تا دور آن با نخ ابريشم دوخته مي شود و قيمت نسبتاً بالاتري نسبت به فرش هاي ديگر دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.