دوشنبه ۰۱ مرداد ۰۳

رژيم كتوژنيك هدفمند ؛ يك برنامه لاغري عالي براي همه افراد

به برترين مرجع تخصصي فرشهاي ايران خوش آمديد.

رژيم كتوژنيك هدفمند ؛ يك برنامه لاغري عالي براي همه افراد

۲۶,۴۶۳ بازديد

رژيم كتوژنيك دكتر روشن ضمير شما ممكن است فكر كنيد كه رژيم Ketogenic براي شروع و يا محدوديت آن بسيار دشواراست، اما به ياد داشته باشيد كه رژيم غذايي حاوي ۷۵ درصد چربي و ۲۰ درصد پروتئين براي اكثر افراد بزرگسال به منظور كسب مزاياي اين رژيم ضروري نيست.

دريافت رژيم كتوژنيك انلاين

رژيم كتوژنيك حذف قند از غذاهاي پر كربوهيدرات، بدن ما را براي سوزاندن چربي به منظور كسب انرژي آماده مي كند. آكنه: سطح انسولين پايين و مصرف كمتر شكر و غذاهاي فراوري شده به بهبود آكنه و مشكلات پوستي كمك مي كند. فرد احساس سيري ميكند و وزنش هم پايين ميآيد. شام: ادويه كاري، مرغ و روغن نارگيل با هم بپزيد.

وي در آزمايشي حدود ۱۹ هزار فرد را در رژيم غذايي با دريافت غذاي مايع با سطح چربي بالا قرار داد. بنابراين از هر نوع رژيم غذايي كه استفاده مي گردد داشتن تعادل در استفاده از مواد مغذي كليد اصلي حفظ سلامتي فرد مي باشد.

از جمله مواد غذايي كه ميتونه در برنامه غذايي كتو وجود داشته باشه.اين خوراك ميتونه به صورت گوناگون مورد استفاده شما عزيزان واقع بشه. زماني كه سطح انسولين بالا باشه، كليهها سديم بيشتري ذخيره ميكنن كه در نتيجه ميتونه مشكل ساز بشه. تنها يك برنامه غذايي منظم و فوق العاده ميتونه شما رو به كاهش وزن دلخواهتون برسونه.  

بهترين دكتر براي رژيم كتوژنيك

  رژيم غذايي كتوژنيك مي تواند براي افراد داراي اضافه وزن هستند، ديابت دارند يا به دنبال بهبود سلامت متابوليكي خود استند، عالي باشد ول ممكن است براي ورزشكاران زبده يا كساني كه مايل به اضافه كردن مقدار زيادي عضلات يا وزن هستند، خيلي مناسب نباشد و همانند هر رژيم غذايي، تنها در صورتي كارآمد خواهد بود كه بتوانيد در طول زمان با آن سازگار شويد.

اين رژيم نه تنها در كاهش وزن تاثير ميگذارد، بلكه متابوليسم را نيز تغيير ميدهد. مرحله پنجم: اين حالت از سطح كتون بالا باعث كاهش وزن سريع و پايدار ميشود تا زماني كه شما به وزن سالم و پايدار بدن برسيد.  

رژيم كتوژنيك آنلاين

  در اينجا چگونگي آن آمده است: مرحله اول: قطع سريع مصرف گلوكز از غذاهاي داراي كربوهيدرات، شامل دانه ها، سبزيجات نشاسته اي، ميوه و غيره مرحله دوم: اين بدن شما را مجبور به يافتن يك منبع سوخت جايگزين مي كند: چربي ( به آوكادو، روغن نارگيل، ماهي قزل آلا فكر كنيد). بدن شما از كتونها به عنوان منبع سوخت جايگزين استفاده مي كند - ملكول هاي ساخته شده در كبد از چربي ها هنگامي كه گلوكز محدود مي شود.  

دكتر رژيم كتوژنيك

  پژوهشگران نمونه هاي مدفوع اين افراد را براي تجزيه و تحليل تفاوت ها در ميكروبيوم هاي آنها پس از تعويض بين رژيم غذايي استاندارد و رژيم غذايي كتو بررسي كردند.  

رژيم كتوژنيك دكتر اوسطي

  پس براي استفاده ازش بايد زير نظر يه متخصص تغذيه يا پزشك حاذق باشيد. ۲ عدد خرما ۳۰ تا ۳۶ گرم كربوهيدرات دارد پس به همين خاطر مي توان گفت كه بايد از رژيم خود كنار بگذاريد. صبحانه: دو عدد تخم مرغ سرخ شده در كره با سبزيجات سس شده سرو مي شود.

رژيم كتوژنيك يك مطالعه منتشر شده در ماه مه سال ۲۰۱۸ در ژورنال پزشكي ديابتي نشان مي دهد كه رژيم غذايي كتو ممكن است به كنترل سطح hba1c (ميانگين دو تا سه ماه قند خون) كمك كند ، همچنين ممكن است قسمت هاي هيپوگليسمي را ايجاد كند كه خطرافت قند خون را بوجود مي آورد. “در واقع ، در يك مطالعه طولاني مدت در مجله كودكان در آوريل ۲۰۱۵ شده است ، يبوست به عنوان يك اثر جانبي بسيار رايج در كودكاني كه رژيم هاي كتوژنيك را براي درمان صرع دريافت مي كنند ، ذكر شد. متخصص رژيم كتوژنيك اين مطالعه نشان داد كه ميانگين كاهش وزن در آن ها طي يك سال، رژيم كتوژنيك چيزي بيش از ۲۰ پوند بود. جالب است بدانيد، اگر فكر ميكنيد كه با داشتن رژيم كمچرب ميتوانيد تري گليسيريد خونتان را كاهش دهيد، سخت در اشتباهيد چرا كه مشخص شده است در رژيمهاي كمچرب عموماً درصد تري گليسيريد بعد از يك دوره افزايش پيدا ميكند.

ديابت موجب تغييراتي در سوخت و ساز، افزايش قند خون و اختلالاتي در عملكرد انسولين ميشود. خوب مشخص است كه دكمه بنزين را ميزنيد؛ چون ميتوانيد از سوخت جايگزين استفاده كنيد. رژيم آنلاين كتوژنيك براي اينكه در فاز كتوسيس بمانيم مي توانيد بهترين آجيل هاي كم كربوهيدرات و دانه ها كه در ادامه آمده اند را مصرف كنيد. مي توانيد از آدامس هاي بدون قند استفاده كنيد يا آب فراوان بنوشيد. با اين حال مصرف سبزيجات نشاسته اي مثل سيب زميني يا چغندر ميتواند باعث شود از ميزان كربوهيدرات مجاز در روز فراتر رويد.

در اين وضعيت احتمال اضافه شدن كربوهيدرات به صفر ميرسه. اين سس براي ثابت شدن نياز به زماني برابر با ۱۰ تا ۱۵ دقيقه داره. ۵- غذاهاي ساده بدون نياز به پخت مصرف كنيد: اصلاً حوصله رفتن به آشپزخانه و روشن كردن گاز را نداريد؟ از ميان كربوهيدراتها، فروكتوز كه يك قند ساده است در مهمترين رتبه قرار دارد.

رژيم كتوژنيك دكتر زهرا احمدي

اين سس فاقد مواد شيميايي و نگهدارنده است و كربوهيدرات اندكي دارد. اگر چه برخي از متخصصان حذف كربوهيدرات ها و كاهش وزن را براي سلامت قلب، بي فايده نمي دانند؛ اما حذف سبزيجات نشاسته اي و مصرف چنين ميزاني از چربي ها، از طرف ديگر موجب وخيم تر شدن بيماري هاي قلبي خواهد شد.

دكتر متخصص رژيم كتوژنيك

رژيم هاي غذايي كتوژنيك مي توانند به كاهش وزن كمك كنند . مطالعات نشان داده است كه كودكان با رژيم كتوژنيك به مقدار ۵۰ درصد، كاهش حملات صرع تجربه كردند، اين در حالي است كه ۱۶ درصد اين كودكان بدون تشخيص علت صرع بودند.

مطالعات نشان داده است كه افراد داراي رژيم كربوهيدراتي كم در مقابل كساني كه چربي كمتري ميخوردند، وزن بيشتري در شروع مدت زمان رژيم از دست دادند. پزشكان مي گويند كه رژيم هاي غذايي پرچرب مانند اين رژيم، ممكن است سطح كلسترول را افزايش دهند و برخي مطالعات نشان مي دهد كه رژيم كتو خطر ابتلا به ديابت را نيز افزايش مي دهند.

ويتامين هايي چون پتاسيم و منيزيم، مي توانند مكمل هاي خوبي همراه اين رژيم غذايي بوده و كمبودهاي آن را جبران سازند. به طور كلي، اين يك مسئله بسيار جزئي است.گرفتگي عضلهها كمبود مواد معدني، به خصوص منيزيم، در بدن را نشان ميدهد. اين است كه بدن را عادت ميدهد تا چربي را بهعنوان سوخت مصرف نمايد.

رژيم كتو و خارش پوست در رژيم كتوژنيك (كتو) منبع سوخت بدن كه از آن براي تأمين انرژي روزانه استفاده ميشود از گلوكز (قند) به چربيها تغيير ميكند و مواد غذايي پرچرب جايگزين كربوهيدراتها ميشوند.رژيم كتو يك رژيم غذايي نسبتاً سخت است. با آغاز اين رژيم بدن به جاي استفاده از قند و گلوكز از چربيهاي ذخيره شده استفاده ميكند.

هدف اصلي رژيم كتوژنيك، ايجاد تغيير در بدن براي استفاده از چربي براي تامين انرژي مورد نياز به جاي كربوهيدراتها و گلوكز است. كساني كه از رژيم كتوژنيك پيروي ميكنند، به طور معمول مصرف كربوهيدراتها را به كمتر از ۵۰ گرم در روز ميرسانند.

وقتي مصرف كربوهيدرات به شدت كاهش مييابد، بدن، چربي را بهجاي گلوكز يا قند خون، در فرايندي كه بهعنوان كتوز شناخته ميشود، ميسوزاند.در فرايند كتوز، بدن شما از كتونها - تجزيه چربي محصولات جانبي كه توسط كبد توليد ميشود - بهعنوان منبع انرژي جايگزين استفاده ميكند. در ضمن در رژيم كتو از غذاهاي سرشار از كربوهيدرات خودداري كنيد.

به همين دليل است كه چسبيدن به غذاهاي دوست داشتني با Keto و پرهيز از مواد غذايي سرشار از كربوهيدرات بهترين راه براي كاهش وزن با موفقيت در رژيم كتوژنيك است. در رژيم “سخت” (استاندارد) كتو، ميزان چربي ها معمولا حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد كل كالري روزانه پروتئين حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد و كربوهيدرات حدود ۵ درصد را فراهم مي كند.

به منظور انتقال و باقي ماندن در كتوز، معمولا مقدار توصيه شده از كل كربوهيدرات ها براي شروع در حدود ۳۰-۵۰ گرم خالص است. حداقل در ابتدا، مهم است كه غذا بخوريد تا سير شويد و از گرفتن كالري هاي اضافي خودداري كنيد ، معمولا يك رژيم كتوژنيك باعث كاهش وزن بدون محدوديت كالري مي شود.

همون طور كه ميدوني در نمونه رژيم كتوژنيك هم در كنار خيلي از رژيم هاي هر چند قوي هم از ورزش استفاده ميشه. بنابراين اين ورزش ها رو هم به رژيم كتو وارد كنيد. ۲ قاشق از محتويات داخل ظرف رو بر روي كاغذ بذارين و به همين ترتيب ادامه بدين. محتويات داخل ميكسر رو درون ظرف مناسب و بزرگ بريزين و اون موقع مواد خشك رو به اين مواد اضافه كنين.

شما ميتونيد برنامه سبك و سنگين ورزش خودتون رو به طور يك روز در ميون تنظيم كنيد. اين خوراك رو نيز گاهي در دستور كار خودتون قرار بديد اما از مصرف هميشگي اون تو رژيم شديدا خودداري كنين. اما تعدادي از متخصصان با اين عقيده موافق نيستند .

رژيم پالئو بر خوردن غذاهاي فرآوري نشده تأكيد دارد، اين به معناي حذف نان ، غلات و حبوبات و خوردن يك رژيم غذايي با پروتئين بالا است اما رژيم كتو بر دستيابي به يك رژيم كم كربوهيدرات و پرچرب براي دستيابي به حالت چربي سوزي معروف به كتوز تأكيد دارد.  

مجددا ليست غذاي فهرست رژيم غذايي كتو را بخوانيد، اما بايد بدانيد كه هنگام تهيه برنامه غذايي خود بايد از اين غذاها اجتناب كنيد: هر نوع شكر، از جمله قندهاي طبيعي مانند عسل خام يا شربت افرا (متاسفم! ???? ) همه انواع دانه ها و محصولات آنها، از جمله جو، برنج، كينوا، ماكاروني و ذرت تقريبا تمام غذاهاي فرآوري شده شامل كراكر، آب نبات، كوكي ها، بستني، اسنك ميان وعده و سوپ كنسرو شده.

اين موضوع باعث ميشه كه به طور طبيعي كمتر ميل به خوردن غذاهاي بيشتر داشته باشين. شيريني سس را به ميل خود تنظيم كنيد. بهتر است رژيم غذايي خود را عمدتاً بر اساس غذاهاي كامل و تك ماده اي تنظيم كنيد. همانطور كه از نام اين رژيم پيداست اين رژيم غذايي از غذاهاي سنتي كشورهاي مديترانه استفاده مي كند.

محصولات كتويي، به علت كربوهيدرات پاييني كه دارند مي توانند بر روي رژيم غذايي شما تاثيرگذار باشند. همون طور كه ميدونين گوشت ها كربوهيدرات بسيار كمي داره. ضمن اينكه سرعت كاهش وزن در اين رژيم نسبت به ديگر رژيم ها خيلي بيشتره. اين فرآيند در طول زمان به كاهش وزن افراد منجر مي گردد. رژيم كتوژنيك به سختي ميتواند به الگوي غذايي بلندمدت افراد تبديل شود.

افرادي كه به دنبال شروع رژيم كتو هستند بايد با پزشك مشورت كنند و بررسي كنند كه آيا آنها ديابت ، هيپوگليسمي ، بيماري قلبي يا ساير بيماريها را دارند تا اطمينان حاصل شود كه رژيم كتو يك الگوي غذايي سالم است. به گزارش صداي ايران از دكتر سلام، اما يك چيز براي اطمينان وجو دارد: رژيم غذايي كتو فوق العاده محدود است، لذا مي توان دشوار بودن آن را “به جا” بناميم.

اين ميكروبيوم در همه چيز از عملكرد سيستم ايمني تا سلامت روان نقش دارد. بسياري از غني ترين منابع فيبر ، مانند لوبيا ، ميوه و غلات كامل در رژيم كتوژنيك محدود شده اند.” در نتيجه ، خوراكي هاي كتوژنيك از مزاياي رژيم غذايي غني از فيبر مانند مسهل شدن منظم و پشتيباني از ميكروبيوم غافل مي شوند.

خوراكي هاي شيرين مانند ليموناد، بستني ها، غلات يا نشاسته و در حالت كلي موادي كه كربوهيدرات بالايي دارند، از موارد منع مصرف در رژيم غذايي كتوزيست مي باشد. در رژيم كتوژنيك، مصرف كربوهيدرات را به مقدار بسيار ناچيزي مي رسانند (حدود ۵٪) و ميزان مصرف چربي را بسيار افزايش ميدهند (حدود ۷۵٪) و همچنين پروتئين را به ميزان متوسطي در وعده هاي غذايي نگه ميدارند (حدود ۲۰٪).  دكتر روشن ضمير متخصص تغذيه و رژيم درماني آردايت رژيم لاغري سريع رژيم كتوژنيك سايت زير: https://rdiet.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.