سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

فرش سبك مدرن چيست و انواع آن كدامند؟

به برترين مرجع تخصصي فرشهاي ايران خوش آمديد.

فرش سبك مدرن چيست و انواع آن كدامند؟

۲۰۲ بازديد

همه چيز در مورد فرش هاي سبك مدرن

 اگر به انواع فرش هاي سبك مدرن نگاهي بيندازيد، مي بينيد كه در طراحي اين فرش ها ديگر از نقش و نگارهاي اصيل ايراني كه ريزه كاري هاي فراوان و سنتي ايراني داشته باشد، ديده نمي شود. اين عناصر طرح هاي قديمي در صورت استفاده در فرش هاي مدرن طرحي جديد دارند و اصل سادگي در اين طرح ها شرط اول است.

فرش هايي به سبك مدرن را هوشمندانه بخريد

خريد فرش مدرن يك مورد بسيار خوب براي طرفداران سبك مينيماليست است. فرش هاي مدرن پيامي جز سادگي و مدرنيته ندارند. بهترين خريد هوشمند براي مكان هاي كوچك هستند كه اين نوع فرش ها به دليل سادگي مي توانند به راحتي با سال هاي ديگر ارتباط برقرار كنند.

سبك مينيماليستي در زباني ساده تر به معناي سادگي، سادگي در فضا و پرهيز از هرگونه خطاي ديد و استفاده از عناصر ساده و به دور از هرگونه المان لوكس و كلاسيك است. فرش هاي مدرن مي توانند بهترين انتخاب براي طرفداران شما باشند.

خريد عاقلانه فرش مدرن زماني انجام مي شود كه خريداران فضايي را كه مي خواهند فرش را در آن پهن كنند از نظر دكوراسيون، نورپردازي و اصول چيدمان فضا، چه فرش مدرن پاسخگوي نياز آن ها باشد و چه فرش هاي سنتي ايراني را به طور كامل تحليل كنند.

ويژگي هاي فرش مدرن

فرش هاي مدرن بر خلاف فرش هاي سنتي بدون طرح و نقش خاصي طراحي مي شوند و در اين فرش ها طرح هاي منظم و خطوط رنگي بي پايان ديده نمي شود. فرش‌هاي مدرن داراي طرح‌هاي نامنظم هستند كه در بالا به اوج مي‌رسند. بازيگران به يك نظم واحد مي رسند.

در واقع اين فرش ها فرش هاي كوچكي براي پوشش و زيبايي خانه شما هستند. ضخامت اين فرش ها كمتر از فرش هاي سنتي است. فرش هاي مدرن مي توانند تركيبي مدرن به فضا ببخشند و رنگ بندي روشن و در عين حال ساده از ويژگي هاي خاص اين فرش هاست.

جنس فرش در زمان خريد و انتخاب

نكته اي را بايد به شما بگوييم كه ماندگاري فرش متاثر از جنس آن و انعطاف پذيري آن در برابر لگدمال شدن است. فرش هاي كلاسيك و به طور كلي فرش هاي ماشيني به دليل شانه و تراكم معروف هستند. و هر چه شانه و تراكم بيشتر باشد، فرش فشرده تر و در برابر تردد مقاوم تر است.

متريال آن نيز موثر بوده و مواد اكريليك از دوام بيشتري نسبت به ساير مواد برخوردار بوده و براي مكان هاي پر رفت و آمد مناسب است. البته در مكان هايي مانند اتاق نشيمن يا اتاق نشيمن كه رفت و آمد زياد است بهتر است از فرش هاي متراكم ماشيني استفاده كنيد تا به سرعت جمع نشوند و ناپديد نشوند.

انواع فرش مدرن

فرش پشمالو

از انواع جديد فرش هاي مدرن مي توان به فرش هاي شگي اشاره كرد كه با نام فرش پرز بلند نيز در بازار به فروش مي رسند و طرفداران زيادي را به خود جذب كرده اند. البته لازم به ذكر است كه الياف بلند فرش هاي پشمالو محل مناسبي براي جمع آوري گرد و غبار هستند و تميز كردن آنها نسبت به فرش هاي ديگر دشوارتر است.

فريزر فرش

فرش فريزر يكي ديگر از انواع فرش هاي مدرن است كه ظاهري مانند گليم دارد و پرز نبودن آن از ويژگي هاي اصلي اين فرش است. نداشتن پرز و الياف بلند دليلي بر بي كيفيتي فرش فريز نيست. برعكس، اين مدل از فرش هاي مدرن بسيار نرم و راحت است و مي تواند ساعت ها روي آن بنشيند.

مانتو فرش

يكي ديگر از جديدترين انواع فرش هاي مدرن به فرش شال معروف است كه داراي الياف كوتاه و طرحي برجسته است كه آن ها را به يكي از فرش هاي سه بعدي تبديل مي كند. اين فرش هاي مدرن به راحتي شسته مي شوند و قيمت پايين تري دارند و در هر جاي خانه قابل استفاده هستند.

فرش عروسكي

قبل از توليد فرش هاي مدرن كفپوش مناسبي براي اتاق كودك وجود نداشت اما طراحي مدرن با اضافه شدن فرش هاي عروسكي و كودكانه تمامي كفپوش هاي اتاق كودك را دارد. ويژگي هايي مانند طراحي شاد، عدم حساسيت، نرمي در بافت و الياف، قابليت شستشوي بالا و عدم جذب كثيفي از ويژگي هاي مهم فرش هاي عروسكي مدرن است.

اين مدل فرش يكي از زيباترين و جذاب ترين فرش هاي ماشيني در طرح ها و رنگ هاي متنوع مي باشد و داراي انواع فرش در مجموعه هاي مختلف مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.