سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چند ترفند براي تميز كردن لكه فرش با محلول هاي خانگي

به برترين مرجع تخصصي فرشهاي ايران خوش آمديد.

چند ترفند براي تميز كردن لكه فرش با محلول هاي خانگي

۱۰۱ بازديد

ريختن مايعات يا آثار گل و لاي روي فرش در روزهاي باراني مي تواند شما را عصبي كند يا براي خريد قاليشويي هاي گران قيمت بيرون برويد يا خدمات نظافتي حرفه اي بخريد. علاوه بر اين، فرش هاي تميز كمتر به موجوداتي مانند سوسك و كك فرش آلوده مي شوند و كمتر فرش را مي سوزانند، اما عجله نكنيد، زيرا مي توانيد از اين طريق خود را مرطوب كنيد. گفته مي شود با استفاده از برخي درمان هاي خانگي يك پاك كننده مقرون به صرفه تهيه كنيد.

اين پاك كننده هاي خانگي نه تنها در هزينه شما صرفه جويي مي كنند، بلكه از كودك شما در برابر مواد شيميايي مضر موجود در مواد شوينده نيز محافظت مي كنند. بايد مشتاق باشيد بدانيد كدام وسايل منزل در كابينت براي تهيه فرش شوي منزل و از بين بردن لكه ها مفيد است. بياييد نگاهي به آنها بيندازيم.

12 دستورالعمل تميز كردن فرش خانه:

1. جوش شيرين و پودر بوراكس:

بوراكس يك پاك كننده سازگار با محيط زيست است كه به طور موثر لكه ها را از بين مي برد و ذرات گرد و غبار را از روي فرش پاك مي كند. جوش شيرين كه يك جاذب عالي بو است، بو را از بين مي برد و فرش را طراوت مي بخشد. تنها چيزي كه براي تهيه اين پاك كننده نياز داريد يك فنجان جوش شيرين، 1 فنجان پودر بوراكس، 1 قاشق غذاخوري سبزيجات خشك و چند قطره روغن است.

2. جوش شيرين و سركه سفيد:

مخلوطي از سركه سفيد و جوش شيرين يك پاك كننده عالي است. اين دو عنصر داراي خواص شيميايي متفاوتي هستند. سركه اسيدي است، در حالي كه جوش شيرين خنثي است. وقتي با هم مخلوط شوند دي اكسيد كربن توليد مي كنند. كه حباب هاي منحصر به فرد و پاك كننده اي ايجاد مي كند. علاوه بر اين دو ماده، به مايع ظرفشويي معمولي و آب داغ نيز نياز داريد. همچنين مي توانيد از جوش شيرين و آب داغ براي تميز كردن فرش استفاده كنيد.

3. سركه و آب داغ:

سركه به طور طبيعي بسيار اسيدي است و آن را به تركيبي عالي براي تميز كردن فرش تبديل مي كند. بوي نامطبوع را از بين مي برد و همچنين آلودگي و لكه را از بين مي برد. مي توانيد از سركه به صورت خالص يا مخلوط با آب گرم استفاده كنيد، به دليل ساختار بسيار اسيدي آن، ابتدا آن را روي قسمتي از فرش خيس تست كنيد و سپس روي كل فرش بريزيد.

4. آب ليمو و پراكسيد هيدروژن:

 

اين فرش شوي خانگي نه تنها به راحتي ساخته مي شود، بلكه موثر است. پراكسيد هيدروژن يك سفيد كننده عالي است كه از اكسيژن براي شكستن پيوند بين باكتري ها، خاك و سطح فرش استفاده مي كند. افزودن چند قطره ليمو به اين مايع محلول را تقويت مي كند و در نتيجه ذرات چسبنده را از بين مي برد. به فرش كمك مي كند.

5. ذرت، جوش شيرين و برگ بو:

جوش شيرين موجود در آن داراي خاصيت جذب لكه و لكه بر قوي است و برگ هاي رايحه آن فرش ها را بي بو مي كند زيرا در تهيه اين پاك كننده از هيچ محصول مايعي استفاده نشده است. يكي از بهترين شوينده هاي فرش خانگي است. همچنين مي توانيد از جوش شيرين، نشاسته ذرت و پودر تالك معطر به عنوان پاك كننده فرش استفاده كنيد.

6. آمونياك و سركه:

آمونياك يك پاك كننده ارگانيك و طبيعي است، اما مي تواند رنگ فرش را تغيير دهد، بنابراين قبل از استفاده آن را امتحان كنيد. بوي آن همچنين مي تواند باعث ايجاد مشكل در ادرار حيوانات خانگي شود، بنابراين هنگام استفاده از آمونياك حتما از آن استفاده كنيد، اقدامات احتياطي را رعايت كنيد. مخلوط سركه و آمونياك يك راه حل عالي براي تميز كردن و سركه است، لكه ها و بو را از بين مي برد.

7. سركه و پراكسيد هيدروژن:

تركيب اين دو ماده به از بين بردن ميكروب ها و ساير باكتري هاي عفوني كمك مي كند. علاوه بر اين در پاكسازي لكه ها، تميزكردن فرش و از بين بردن بو موثر است. اين مخلوط در صورت استنشاق بسيار مضر است، پس در استفاده از آن احتياط كنيد. پراكسيد هيدروژن يك ماده سفيد كننده است كه بدون آسيب رساندن به رنگ فرش، لكه هاي فرش را از بين مي برد و سفيد مي كند. سركه به عنوان يك محصول طبيعي براي تميز كردن فرش استفاده مي شود.

8. سركه سفيد، نمك و روغن:

سركه سفيد داراي خواص اسيدي قوي است، بنابراين مي تواند لكه هاي قوي ناشي از حيوانات خانگي شما را از بين ببرد. هر پارچه اي براي استفاده مناسب است. خواص با طراوت آن با افزودن روغن افزايش مي يابد. اين روغن همچنين با ميكروب ها و باكتري هاي موجود در فرش مبارزه مي كند. نمك موجود در اين پاك كننده در از بين بردن لكه هاي آب آلبالو و امثال آن بسيار موثر است، يكي از معروف ترين شوينده هاي فرش خانگي است، زيرا تميزي و بوي مطبوع را به ارمغان مي آورد. در عوض، سركه سفيد را مي توان با صابون مايع و آب گرم تركيب كرد تا نوعي پاك كننده فرش درست شود.

9. شكر قهوه اي و پوست ليمو:

شكر قهوه اي و پوست ليمو در كنار هم بهترين پاك كننده فرش خانه هستند. اين پاك كننده سازگار با محيط زيست و همچنين غير سمي است. پوست ليمو در كنار تميز كردن فرش باعث خوشبو شدن آن نيز مي شود. شكر قهوه اي نيز آن را خوشبو مي كند.

10. جوش شيرين، سركه و پراكسيد هيدروژن:

اين پاك كننده براي از بين بردن لكه و بوي ادرار سگ بسيار مفيد است. اگر قسمتي از فرش كه سگ در آن ادرار كرده هنوز مرطوب است، كمي حوله كاغذي روي محل مرطوب قرار دهيد تا ادرار را جذب كند. از اين مخلوط براي تميز كردن آن استفاده كنيد. مايع ظرفشويي معمولي را مي توان با پراكسيد هيدروژن مخلوط و استفاده كرد.

11. پودر بوراكس و سركه:

پودر بوراكس يكي از اصلي ترين شوينده هاي فرش خانگي است و به دليل اينكه فسفات و كلر ندارد، بسيار دوستدار محيط زيست است و مطمئناً كك ها را از بين مي برد و ماده اي عالي براي از بين بردن سوسك هاي فرش است. با ايجاد كم آبي و خاصيت ضد باروري، فرش را بدون عفونت تميز مي كند. براي اين روش به پودر بوراكس، سركه، كمي نمك، جاروبرقي و بخارشوي نياز داريد. از بوراكس و جوش شيرين نيز مي توان به صورت تركيبي براي از بين بردن بوي بد فرش استفاده كرد.

12. گليسيرين و بي كربنات سديم:

گليسيرين به شكل خالص خود اسيدي محلول و قابل جذب است و به همين دليل در از بين بردن لكه ها بسيار موثر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.