جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

فرش دستباف كاشان را بخريم يا اصفهان؟

به برترين مرجع تخصصي فرشهاي ايران خوش آمديد.

فرش دستباف كاشان را بخريم يا اصفهان؟

۳۱ بازديد

خريد قسطي فرش ماشيني فرش نگين مشهد هلال براي راحتي شما عزيزان خريد قسطي فرش را در نظر گرفته است. شما خريداران مي توانيد از شرايط اقساط ۳۶ ماهه بدون پيش پرداخت و ضامن استفاده كنيد و تا سقف ۵۰ ميليون تومان خريد خود را انجام دهيد. براي دريافت راهنمايي و اطلاعات بيشتر مي توانيد از طريق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ يا شبكه هاي اجتماعي با ما در تماس باشيد.

براي خريد اقساطي فرش مي توانيد به صورت حضوري در نمايشگاه فرش نگين مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بيدگل و يا مراجعه به نمايندگان ما در شهرستان ها اقدام به خريد خود كنيد. همچنين براي آسايش شما امكان خريد اينترنتي فرش نيز محيا گرديده است. تفاوت خريد اقساطي فرش با خريد نقدي در خريد نقدي فرش شما از تخفيف بيشتري برخوردار هستيد و در خريد قسطي فرش حداكثر با توجه به زمان اقساط كه ۳۶ ماهه است شامل افزايش ۱۵% مي گردد.

همچنين از اين مزيت برخورداريد كه فرش قسطي خود را بدون پيش پرداخت خريد مي كنيد و ماهانه با پرداخت مبلغ كمي از فاكتور خود از آسايش بيشتري در خريد فرش برخوردار مي شويد. براي اطلاع از قيمت فرش نگين مشهد هلال مي توانيد با ما در تماس باشيد. گرچه قالي بافي در ايران يك هنر ملي است و محدود به يك شهر و نقطه خاص از كشور نيست ، اما برخي از شهرهاي كشور به عنوان مراكز فرش ايران مانند تبريز ، كاشان (فرش كاشان) و كرمان شناخته مي شوند. كساني كه با مخزن الاسرار آشنايي دارند، به نيكي مي­دانند كه ابيات مقدمه بسي مهم­تر و دشوارتر از ابيات مقالات است و محققاني كه اين متن را محتاج شرح دانسته­اند، به ابيات مقدمه توجه داشتهاند و گرنه ابيات مقالات، جز ابياتي چند، پيچيدگي چنداني ندارد. اما سفيدخواني شعر پسامدرن به سختي انجام ميشود. اما ايران و تركيه بسيار به هم نزديك هستند و قطعاً هنر آنها تحت تأثير يكديگر است. يكي از نكات بسيار مهم در خريد فرش توجه به طرح و انتخاب نقش و طرح دلخواه مصرفه كننده محترم مي باشد. دومين گروه از فرش ها در خانه بروجردي و سومي در خانه طباطبايي كه هر دو از تجار كاشان بودند بافته شدند. نوع دوم طرحهاي فرش ايراني، طرحهاي برگرفته از مصنوعات انسان بودند كه شامل پنج گروه طرح فرش ايران مشهور به نام ايلات عشاير، اقوام و افراد، طرح فرش ايران مشهور به ابنيه تاريخي، ديني، مذهبي، طرح فرش ايران مشهور به نام شهرها و مكانها، طرح فرش ايران تلفيقي/ اقتباسي، و طرح فرش ايران مشهور به نام نقش و نقشمايه آن هستند.

كه بايد از پهلوي به عربي رفته باشد؛ در فارسي به صورت گاله، گوال و جوال باقيماندهاست. ائمة لغت همگي اتفاق نظر دارند كه اين واژه فارسي بوده است. امروزه با وجود اينكه بيشتر فرش ها با استفاده از دستگاه هاي قالي بافي توليد مي شوند ، هنوز در سراسر ايران كارگاه هاي فرش دستباف زيادي وجود دارد و فرش هاي دستبافت به عنوان بهترين نمونه هاي فرش طرفداران خاص خود را دارند. اين وندها امروزه زايايي خود را از دست دادهاند و سترون هستند. نظر غالب آن است كه زلف از ريشة زبانهاي ايراني بوده و در اوستايي به صورت «زَفران» بهكارميرفتهاست. علاوه بر اين ، هنر طراحي فرش در فرش هاي ماشيني منعكس شده است و طراحان فرش با استفاده از خلاقيت و مهارت خود انواع مختلفي از طرح هاي زيبا و چشم نواز را طراحي و به كارخانه هاي فرش ماشيني ارائه مي دهند. اگر ترجيح شما براي انتخاب فرش، فرشهاي ماشيني باشد؛ بهترين جايي كه ميتوانيد مراجعه كنيد و با خيال راحت از ميان برندهاي متنوع و مختلف با توجه به شرايط و بودجهي خود انتخاب كنيد، هايپر فرشها هستند. مربوط است، ميباشند. طرحهاي برگرفته از طبيعت، خود شامل سه دسته و عبارت از طرح فرش ايراني با نقشمايه اصلي سطحها، خطها، جسمها و اشياء، طرح فرش ايراني با نقشمايه اصلي صورت خيالي و يا حقيقي جانداران و طرح فرش ايراني با نقشمايه اصلي طبيعت سبز و مشهور به آن ميباشند.

طرح فرش ايران تركيبي از اعتقادات، هنر، صنعت و فرهنگ اقوام ايراني است كه در قرنهاي گذشته تا به حال شكل گرفته كاستيهايش برطرف شده و به اوج خود رسيده است. عوامل مختلفي نظير دوام، ثبات رنگ، نرمي و لطافت و نخ مرغوب و همچنين بافت، تعيينكننده كيفيت يك فرش هستند كه يكي از بهترين و باكيفيتترين فرشهاي ايران براساس اين معيارها، فرش كاشان است. كهنترين و با اصالت ترين فرش ها به كاشان بر مي گردد به فرشي كه در قرن 11 هجري بافته شده. آنچه با اطمينان نسبي مي توان گفت قديمي ترين فرش موجود در قزاقستان است. كه همتاي آن در موزه متروپولتين آمريكا است، كه حاشيه آن با نمونه موجود در موزه فرش ايران فرق مي كند. هنر فرش پس از حكومت صفويه در ايران رو به افول گذاشت و براي سالهاي زيادي ، حدود قرن نوزدهم ، قالي بافي ظريف در ايران ساخته نمي شد. ايرانيان به جهت ايده پردازي و خلق آثار جديد، از طرحها و نقشههاي متفاوت و تركيب آنها استفاده مي­كنند. پيادهسازي اين ايدهها با همكاري ساير فعالان صنعت فرش، موجب خلق آثار زيبايي مانند فرش كاشان ميشوند.

يك طراح حرفهاي فقط كافي است چند طرح متفاوت را ببيند و ايده بگيرد تا طرح نو خلق كند. در اسنپ تريپ با چند كليك ميتوانيد پروازها و اقامتگاههاي مختلف را بررسي كرده و با انتخاب مناسبترين گزينهها سفر خوشي را تجربه كنيد. با خاطري آسوده خريد كنيد و بهترين كيفيت و قيمت را دريافت كنيد. فروشگاه فرش كوروش بعلت عرضه فرش باكيفيت كاشان با قيمت كارخانه در شهر تهران، سرآمد تمامي فروشگاهها بوده و اعتماد و رضايت مشتري، هدف اول اين فروشگاه ميباشد. تمامي ابعاد استاندارد فرش ماشيني به صورت قاليچه فرش و كناره فرش در سايت فرش كاشان عرضه مي شود. 120 سال پيش در كاشان مردي به نام حاج ملا حسن كه با بانويي از اهالي اراك ازدواج كرده وارد كننده مرينوس منچستر بوده است، با ركود صنعت، پشمهاي باقي مانده را توسط همسرش تبديل به فرش نمود. بسياري از مجلهها، كتابها و سايتها هم در اين زمينه مشغول كسب و كار هستند و اين طرحها را براي استفاده و ايده پردازي به طراحان ديگر ميفروشند. اين كار نماي جالبي را به اتاق خواب نمي دهد . براي توقف موقت و رفع خستگي كه معمولا چون محل خور و خواب آنها در ايام شكار بوده،آنها را خورنگاه ميگفتند كه به خورنق معرب و معروف شده است.

3- براي خانه هايي كه كودكان و افراد مسن در آنها زندگي مي كنند ، بهتر است فرش هايي را كه در اطراف آنها دوخته شده است خريداري كنيد و از سر خوردن آنها روي سراميك و پاركت جلوگيري كنيد. جهت بافت اين طرحها، لازم است كه از نقشه استفاده شود زيرا پيچيدهتر از طرحهاي ذهن بافت هستند. زمان بافتن اولين فرش تاريخ مشخص نيست ، زيرا اين احتمال وجود دارد كه اولين فرشهاي ساخته شده توسط بشر اكنون از بين رفته و ديگر در دسترس ما نباشد. زيرا استفاده از اين نخ ها عمر فرش را كم مي كند . گروه ديگر يعني طرحهاي شهري از پيچيدگي بيشتري برخوردارند و خطهاي منحني بيشتري دارند. اين فرشها معمولا داراي طرحهاي گرفت و گير و فرش شكارگاه هستند نمونه هاي فرش هاي قديمي و مهم آن گروه متعلق به موزه فرش ايران است. طراحي فرش كاري است كه تقريباً در تمام خطه پهناور ايران زمين انجام ميشده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.